Byggarbetsmiljösamordnare / Arbetsmiljöspecialist – Konsultuppdrag !
Vi söker dig med eget Bolag eller som vill gå ut som anställd konsult i ett Konsultuppdrag under perioden
2 April – 1 Augusti 2024.
Du kommer arbeta som Byggarbetsmiljösamordnare / Arbetsmiljöspecialist med sedvanliga arbetsuppgifter i ett större projekt i västra Stockholm.
Du har ansvar för arbetsmiljön på Byggarbetsplatsen. Du genomför arbetsplatsinspektioner, byggronder, deltar i samordnings- och planeringsmöten.
Konsultuppdraget är på heltid med möjlighet till förlängning.
Vid intresse skicka ditt CV till; cv@staffscandinavia.se
För mer information kontakta Senior Rekryteringskonsult Hans Forsslund via
hans.forsslund@staffscandinavia.se
KOMMERSIELL FASTIGHETSFÖRVALTARE – INTERIM – TILLSATT
För kunds räkning söker vi en Kommersiell Fastighetsförvaltare med erfarenhet av uppdrag inom större Fastighetsbolag. Uppdraget avser Projekt i Stockholm och Mälardalen. Uppdraget är ett Konsultuppdrag och vi söker dig med eget bolag. Beräknad start Januari 2024 alternativt Mars 2024.
INTERIM PROJEKTERINGSLEDARE FASTIGHET – TILLSATT
För kunds räkning söker vi en Interim Projekteringsledare med erfarenhet av Byggbranschen eller Fastighetsbranschen. Uppdraget avser Projekt i Stockholm Mälardalen.
FASTIGHETSCHEF MED FÖRVALTARANSVAR !
Om tjänsten
Livi Fastigheter är det nya koncernnamnet på flera äldre bolag som funnits länge i branschen under andra namn och som nu har fusionerats ihop med målet att växa.
Fastighetskoncernen har en gedigen erfarenhet i ryggen och jobbar med utveckling,byggnation och förvaltning av samhällsfastigheter och bostäder i Mellansverige. Idag arbetar 7 personer i Livi-koncernen, innefattande byggingenjör, projektutvecklare, projektledare, projekteringsledare och fastighetsförvaltare samt personal med ekonomifunktion. Koncernens mål är att expandera på strategiska orter underutveckling för trygga och stabilt ökande fastighetsvärden.
Livi är verksamma inom fastighetsförvaltning och de köper och utvecklar hyres- och samhällsfastigheter. De befinner sig just nu mitt i en stor tillväxtresa och söker därför en Fastighetschef med förvaltaransvar med högt engagemang och en vilja att fortsätta driva och utveckla företaget framåt. Du kommer ha ett helhetsansvar för den ekonomiska förvaltningen av deras fastigheter och även få vara med på resan vid bolagets utvecklingsprojekt samt att bygga upp företaget.
De har främst fastigheter i Östergötland, Sörmland och Stockholm och därmed förekommer resor 1-2 gånger i månaden för att besöka fastigheterna. Du arbetar nära alla i bolaget och rapporterar direkt till ledningen.
Du erbjuds
Möjligheten att komma in på ett företaget i början av en expansionsresa, där du har stora möjligheter att påverka och utveckla verksamheten.
Möjligheten att arbeta strategiskt och nära besluten
Att arbeta i frihet under ansvar med en chans att kunna växa i karriären genom att få ta på dig mer ansvar i takt med att de växer
Arbetsuppgifter
Som Fastighetschef kommer du att:
Ansvara för uthyrning, hyresförhandlingar och upprättande av hyresavtal samt ramavtalsförhandlingar med nya och befintliga leverantörer
Ansvara för samt följa upp budget, resultat och fastighetsplaner för respektive fastighet och samtidig styra mot totalavkastning och överskottsgrad
Ansvara för planering och genomförande av projekt tillsammans med kunder, fastighetsskötare och entreprenörer, samt lönsamhetsbedömning av investeringsalternativ
Agera kravställare och ansvara för underhållsåtgärder, ombyggnationer, hyresgästanpassningar samt efterföljande besiktningar
Tillsammans med teamet se till att fastigheterna förvaltas, underhålls och förädlas på ett optimalt sätt med nöjda hyresgäster och ett långsiktigt värdeskapande som mål
Vi söker dig som
För att passa i rollen som Fastighetschef hos vår kund tror vi att du är drivande och affärsmässig med förmågan att arbeta framåtriktad mot gemensamma mål.
Du är trygg i dig själv och i ditt agerande utstrålar du trovärdighet och har en förmåga att väga olika intressen mot varandra för att se till helheten. Självklart är du även starkt motiverad av att driva ett företag framåt och vill ta stort ansvar.
Utöver detta så har du:
Minst 3 års erfarenhet av fastighetsförvaltning och har en förståelse för hur man driver och effektiviserar fastigheter
Någon tidigare erfarenhet av budgetansvar
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift, detta då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
För denna roll anses det meriterande om du även har en YH eller högskoleexamen inom relevant område samt tidigare erfarenhet av att arbeta som fastighetsskötare.
Som person är du:
Resultatinriktad
Ansvarstagande
Strukturerad
Affärsmässig
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, rekrytering, 6 månaders provanställning tillämpas
Placeringsort: Stockholm, Strandvägen 7 A resor förekommer 1-2 ggr/mån
Rekryteringsprocessen hanteras av Staff Scandinavia Search. Ansvarig i denna rekrytering är Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund,076-8517029 hans.forsslund@staffscandinavia.se
Information om företaget
Livi Fastigheter är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter långsiktigt, hållbart och med stort engagemang. De är inriktade på samhällsfastigheter och bostäder och koncernens mål är att expandera på strategiska orter under utveckling för trygga och stabilt ökande fastighetsvärden.
Majoriteten av koncernens förvärv har gjorts under två senaste åren.
Värdeutvecklingen har omedelbart gett avkastning mot eget kapital vilket borgar för en trygg plattform att bygga vidare från. I och med koncernens tillväxt så har behovet av en stabil organisation vuxit fram och de har nu en trygg grund att stå på i och med de sju duktiga och ambitiösa personerna som arbetar hos dem idag.
Livi Fastigheter söker ständigt drivna personer för att säkerställa att de kan vara fortsatt lyckosamma i sin tillväxt. På detta bolag kommer du därför vara med på en väldigt spännande resa i tillväxt.
Om Staff Scandinavia Search
Staff Scandinavia Search är en etablerad och nischad aktör inom Bygg, Fastighet, Energi, Infrastruktur och Samhällsbyggnad.
Våra Searchkonsulter har över 22 års erfarenhet av dessa områden och ett stort nätverk av såväl chefer som specialister.
Vi erbjuder rimliga arvoden och generösa garantier. Vi arbetar efter ledorden:
Service – Kvalitet – Personligt Engagemang
INTERIM CFO UPPDRAG STOCKHOLM GÖTEBORG – TILLSATT !
Vi behöver tillsätta 2st Interim-CFO till kunder i både Stockholm och Göteborg. Våra kunder är inom Tillverkande Industri och uppdragen förväntas vara på heltid i ca 5 månader med möjlighet till förlängning.
Vi söker dig som Interimkonsult/Interimchef med eget bolag som har möjlighet att starta omgående.
Skicka din intresseanmälan till Senior Recruitment Consultant,
Hans Forsslund; hans.forsslund@staffscandinavia.se
INTERIM REDOVISNINGSEKONOM
Jobbeskrivning
. Koncernredovisning
. K2 och K3 Bolag
Vi söker
. Minst 3 -års Erfarenhet inom Ekonomi/Redovisning
. Erfarenhet av Bygg, eller Anläggningsbranschen
. Självgående inom redovisning
. Erfarenhet av Stora bolag
. Meriterande om du arbetat i UBW Unit 4, Cognos
Du är vidare en driven, noggrann, utåtriktad. Du är en social person som är ansvarsfull och trivs att arbeta självständigt och i Team,
Kontakt
Ansvarig i detta uppdrag är Hans Forsslund, Senior Recruitment Consultant. Skicka ditt CV + PB till;
cv@staffscandinavia.se Du når Hans på 076-8517029