INTERIM PROJEKTERINGSLEDARE FASTIGHET – TILLSATT

För kunds räkning söker vi en Interim Projekteringsledare med erfarenhet av Byggbranschen eller Fastighetsbranschen. Uppdraget avser Projekt i Stockholm Mälardalen.

Uppdraget är ett Konsult/Interimsuppdrag på 6 mån med start  våren 2024.Vi ser helst att du går ut i eget bolag.
Kontakt
Ansvarig i detta Interimsuppdrag är Hans Forsslund, Senior Recruitment Consultant. För mer information om uppdraget kontakta Hans på 076-8517029.Skicka ditt CV + Referensuppdrag till; hans.forsslund@staffscandinavia.se

FASTIGHETSCHEF MED FÖRVALTARANSVAR !

Om tjänsten

Livi Fastigheter är det nya koncernnamnet på flera äldre bolag som funnits länge i branschen under andra namn och som nu har fusionerats ihop med målet att växa.

Fastighetskoncernen har en gedigen erfarenhet i ryggen och jobbar med utveckling,byggnation och förvaltning av samhällsfastigheter och bostäder i Mellansverige. Idag arbetar 7 personer i Livi-koncernen, innefattande byggingenjör, projektutvecklare, projektledare, projekteringsledare och fastighetsförvaltare samt personal med ekonomifunktion. Koncernens mål är att expandera på strategiska orter underutveckling för trygga och stabilt ökande fastighetsvärden.

Livi är verksamma inom fastighetsförvaltning och de köper och utvecklar hyres- och samhällsfastigheter. De befinner sig just nu mitt i en stor tillväxtresa och söker därför en Fastighetschef med förvaltaransvar med högt engagemang och en vilja att fortsätta driva och utveckla företaget framåt. Du kommer ha ett helhetsansvar för den ekonomiska förvaltningen av deras fastigheter och även få vara med på resan vid bolagets utvecklingsprojekt samt att bygga upp företaget.

De har främst fastigheter i Östergötland, Sörmland och Stockholm och därmed förekommer resor 1-2 gånger i månaden för att besöka fastigheterna. Du arbetar nära alla i bolaget och rapporterar direkt till ledningen.

Du erbjuds

Möjligheten att komma in på ett företaget i början av en expansionsresa, där du har stora möjligheter att påverka och utveckla verksamheten.

Möjligheten att arbeta strategiskt och nära besluten

Att arbeta i frihet under ansvar med en chans att kunna växa i karriären genom att få ta på dig mer ansvar i takt med att de växer

Arbetsuppgifter

Som Fastighetschef kommer du att:

Ansvara för uthyrning, hyresförhandlingar och upprättande av hyresavtal samt ramavtalsförhandlingar med nya och befintliga leverantörer

Ansvara för samt följa upp budget, resultat och fastighetsplaner för respektive fastighet och samtidig styra mot totalavkastning och överskottsgrad

Ansvara för planering och genomförande av projekt tillsammans med kunder, fastighetsskötare och entreprenörer, samt lönsamhetsbedömning av investeringsalternativ

Agera kravställare och ansvara för underhållsåtgärder, ombyggnationer, hyresgästanpassningar samt efterföljande besiktningar

Tillsammans med teamet se till att fastigheterna förvaltas, underhålls och förädlas på ett optimalt sätt med nöjda hyresgäster och ett långsiktigt värdeskapande som mål

Vi söker dig som

För att passa i rollen som Fastighetschef hos vår kund tror vi att du är drivande och affärsmässig med förmågan att arbeta framåtriktad mot gemensamma mål.

Du är trygg i dig själv och i ditt agerande utstrålar du trovärdighet och har en förmåga att väga olika intressen mot varandra för att se till helheten. Självklart är du även starkt motiverad av att driva ett företag framåt och vill ta stort ansvar.

Utöver detta så har du:

Minst 3 års erfarenhet av fastighetsförvaltning och har en förståelse för hur man driver och effektiviserar fastigheter

Någon tidigare erfarenhet av budgetansvar

Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift, detta då båda språken förekommer i det dagliga arbetet

För denna roll anses det meriterande om du även har en YH eller högskoleexamen inom relevant område samt tidigare erfarenhet av att arbeta som fastighetsskötare.

Som person är du:

 Resultatinriktad

 Ansvarstagande

 Strukturerad

 Affärsmässig

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, rekrytering, 6 månaders provanställning tillämpas

Placeringsort: Stockholm, Strandvägen 7 A resor förekommer 1-2 ggr/mån

Rekryteringsprocessen hanteras av Staff Scandinavia Search. Ansvarig i denna rekrytering är Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund,076-8517029 hans.forsslund@staffscandinavia.se

Information om företaget

Livi Fastigheter är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter långsiktigt, hållbart och med stort engagemang. De är inriktade på samhällsfastigheter och bostäder och koncernens mål är att expandera på strategiska orter under utveckling för trygga och stabilt ökande fastighetsvärden.

Majoriteten av koncernens förvärv har gjorts under två senaste åren.

Värdeutvecklingen har omedelbart gett avkastning mot eget kapital vilket borgar för en trygg plattform att bygga vidare från. I och med koncernens tillväxt så har behovet av en stabil organisation vuxit fram och de har nu en trygg grund att stå på i och med de sju duktiga och ambitiösa personerna som arbetar hos dem idag.

Livi Fastigheter söker ständigt drivna personer för att säkerställa att de kan vara fortsatt lyckosamma i sin tillväxt. På detta bolag kommer du därför vara med på en väldigt spännande resa i tillväxt.

Om Staff Scandinavia Search

Staff Scandinavia Search är en etablerad och nischad aktör inom Bygg, Fastighet, Energi, Infrastruktur och Samhällsbyggnad.

Våra Searchkonsulter har över 22 års erfarenhet av dessa områden och ett stort nätverk av såväl chefer som specialister.

Vi erbjuder rimliga arvoden och generösa garantier. Vi arbetar efter ledorden:

Service – Kvalitet – Personligt Engagemang

INTERIM CFO UPPDRAG STOCKHOLM GÖTEBORG – TILLSATT !

Vi behöver tillsätta 2st Interim-CFO till kunder i både Stockholm och Göteborg. Våra kunder är inom Tillverkande Industri och uppdragen förväntas vara på heltid i ca 5 månader med möjlighet till förlängning.

Vi söker dig som Interimkonsult/Interimchef med eget bolag som har möjlighet att starta omgående.
Skicka din intresseanmälan till Senior Recruitment Consultant,
Hans Forsslund; hans.forsslund@staffscandinavia.se

SENIOR PLATSCHEF ROT TILL HEVING & HÄGGLUND – TILLSATT !

Staff Scandinavia Search & Interim är en nischad aktör inom Ekonomi,Finans, Försäkring,HR, Industri, Bygg, Anläggning, Life Science, Besöksnäringen . Bolagets företrädare har sedan 2004 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Utmärkande för Staff Scandinavia Search & Interim är Kvalitet, Service och Personligt Engagemang. Vi hjälper våra kunder att tillsätta chefer och specialister. Staff Scandinavia Search & Interim arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter, statliga och kommunala bolag.

Heving & Hägglund AB startades 1998 av Håkan Heving och Jan Hägglund.

Bolaget arbetar idag framgångsrikt med att renovera, bygga om och bygga nytt. Heving & Hägglund är ett modernt effektivt byggföretag med stor teknik- och byggmästarkunnande som framförallt verkar inom ROT-sektorn när det gäller kulturhus, sjukhus, skolor, kontor och liknande över hela Stor-Stockholm. Bolagets specialitet är krävande, teknikintensiva ombyggnader.

Tradition och omtanke är grunden i Heving & Hägglund´s synsätt vilket borgar för ett gott slutresultat. Med en flexibel organisation och stora kunnande klarar bolaget av entreprenader i alla storlekar. De har dessutom en väl utformad Byggserviceavdelning.

Bolaget har kontor samt serviceverkstad belägna i moderna lokaler i Västberga. Allt arbete skall genomföras med ledorden miljö, kvalitet, tid och ekonomi. Vilket innebär ett högt kundvärde för beställaren samt borgar för ett gott och långsiktigt samarbete.

Ditt nya jobb

Söker du nya spännande utmaningar i Bygg och Fastighetsbranschen ? Har du erfarenhet att driva större Projekt ?

Heving & Hägglunds Projektavdelning söker just nu en Senior Platschef men minst 10 års erfarenhet inom bygg, gärna inom

Renovering – ­­ Ombyggnad – Tillbyggnad.

Du leder arbetet mot gemensamma mål i ditt Projektteam

Du kommer ansvara och driva olika renovering och ombyggnadsprojekt företrädesvis i Stockholmsområdet, men Heving och Hägglund har också verksamhet i hela Mälardalen.

Du kommer arbeta med projekt i det Offentliga rummet, exempelvis skolor, sjukhus, kontor, etc

Du är ansvarig att ledorden; Miljö, Kvalitet, Tid och Ekonomi efterlevs

Du har tillgång till stort nätverk av både stödresurser och chefer internt

Vi söker

Du har minst 10 års erfarenhet inom Byggbranschen , meriterande om bakgrund som

Arbetsledare eller Platschef inom ROT sektorn

Du har fullgjord Byggnadsteknisk utbildning eller motsvarande

Du samordnar Projekten och har det yttersta helhetsansvaret

Du är van vid Budgetansvar och ekonomisk uppföljning

Du har kunskaper inom Avtals- och Entreprenadjuridik

Du är en god lyssnare och förmågan att motivera din personal och skapa god stämning

Du är strukturerad, målmedveten, ansvarstagande,och en duktig organisatör

Du har hög social kompetens och lätt för att skapa långsiktiga relationer

Övrigt

Tjänsten är en sk direktrekrytering till Heving & Hägglund med tillsvidareanställning på heltid och med placering på deras kontor i Stockholm/Västberga

Då tjänsten kräver en viss del resande så är B-körkort ett krav. Vissa Bakgrundkontroller kan förekomma, typ Utdrag ur Polisregistret, Utökade Referenstagningar, mm

Kontakt/Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Heving & Hägglund med Staff Scandinavia Search.

För mer information om Tjänsten kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund

på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se

Ansökan skickar du med CV+PB till cv@staffscandinavia.se

Urval sker löpande varför vi önskar din ansökan så snart som möjligt.

PROJEKTLEDARE ANLÄGGNING TILL LINK PROJEKTPARTNER – TILLSATT !

Link är ett modernt konsultföretag på en spännande tillväxtresa. Vi söker nu efter ytterligare medarbetare som är intresserade av att arbeta med projekt- och projekteringsledning i en utvecklingsorienterad miljö. Har du relevant erfarenhet av projektledning inom anläggning och infrastruktur samtidigt som du vill vara med och bidra till Links expansion och fortsatta utveckling framåt så kan du vara rätt person för oss.

Som medarbetare hos Link Projektpartner får du arbeta med intressanta och aktuella projekt inom ett företag med stark värdegrund. Vi värnar om en hållbar arbetsmiljö med fokus på delaktighet och kulturen präglas av ett stort förtroende över att forma sin egen tid och arbetsvardag.

Vem söker vi ?

Vi söker dig som letar efter inspirerande och utmanande uppdrag där du får chans att växa både som person och i din yrkesroll. Du är utbildad ingenjör inom bygg, anläggning eller samhällsbyggnad, alternativt förvärvat dig motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.

Idag är du en engagerad och kompetent projektledare, projekteringsledare, projektchef eller liknande. Du har vana att arbeta i flera projekt parallellt och behärskar såväl planering, projektering som produktionsskedet. För rollen behöver du flera års dokumenterad erfarenhet från anläggningsprojekt och arbete med både upphandling, entreprenadjuridik och branschens regelverk.

Meriterande för tjänsten är erfarenhet av kommunal verksamhet och/eller arbete i stora anläggnings- och stadsutvecklingsprojekt. Har du dessutom ett intresse för samhällsbyggnad och hållbarhet finns det goda förutsättningar att vi kommer utvecklas och uppleva arbetsglädje och framgång tillsammans.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med anläggnings- och stadsutvecklingsprojekt i olika skeden. Du får möjlighet att utvecklas i ett professionellt företag med kunniga och motiverade kollegor vid din sida. Möjlighet till flexibel arbetsplats, sociala aktiviteter och individuell kompetensutveckling är hygienfaktorer som vi menar bidrar till ett positivt arbetsklimat och en hållbar arbetsmiljö.

Generös pensionsavsättning, försäkringar och friskvårdsbidrag är exempel på förmåner som inkluderas i din anställning. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till en mer framgångsrik arbetsplats och ser gärna att du vill vara med och bidra till ett öppet klimat. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för lyckade projekt och en engagerande företagskultur.

Är du redo för en givande utmaning där du får vara med och påverka morgondagen?

I denna rekrytering samarbetar vi med Staff Scandinavia Search & Interim.

Ansvarig rekryteringskonsult är Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund.

Vid frågor, kontakta Hans på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se

Din Ansökan + PB skickar du snarast till: cv@staffscandinavia.se

Välkommen med din Ansökan !

 

 

COSTUMER SUCCESS MANAGER TILL ENSOTECH ! TILLSATT !

Staff Scandinavia Search & Interim är en nischad aktör inom Bygg, Anläggning, Fastighet,Teknik, Infrastruktur, Samhällsbyggnad, Energi & Miljö.

Bolagets företrädare har sedan 2000 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Utmärkande för Staff Scandinavia Search & Interim är Kvalitet, Service och Personligt Engagemang. Vi hjälper våra kunder att tillsätta chefer och specialister.  Staff Scandinavia Search & Interim arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter, statliga och kommunala bolag.

Customer Success Manager som brinner för att utmana en hel bransch

Ensotech – Energy Sourcing Technology Sweden AB – är ett konsult- och techbolag med en unik Saas-lösning för B2B, för industrier och offentliga verksamheters inköpsverksamhet med fokus på energiinköp. Med rådgivning och vårt unika Saas-system Energy Sourcing Tool erbjuder vi ett stöd genom hela inköpsprocessen för el från framtagande av inköpsstrategier, upphandling samt löpande kontroll och uppföljning.

Ensotech står inför en otroligt spännande och intensiv tillväxtfas samtidigt som intresset för våra tjänster är stort. Leveranserna ska vidareutvecklas, affären optimeras och vi har mycket att göra för att nå ut på marknaden både i Sverige, Norden och Europa.

Vi behöver nu bli fler på vårt kontor i centrala Stockholm och söker en ny stjärna som vill hjälpa oss att utveckla vår affär och våra kunder. Det kommer finnas stora möjligheter till att utveckla den egna rollen utifrån egen förmåga och vilja.
På Ensotech hittar du en nytänkande arbetsplats som präglas av innovation och entreprenörskap. Våra medarbetare är teamspelare som brinner för att utveckla, förändra och förbättra en traditionellt ojämlik bransch: Energibranschen.

Om du är en positiv, relationskapande och ansvarstagande lagspelare med stor professionell kapacitet och entreprenörsanda är du kanske personen vi söker!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att få ansvar för ett antal av våra kunder som har tecknat ett abonnemangsavtal. Du kommer också att vara mycket delaktig i den löpande affärsutvecklingen samt ansvara för olika typer av konsultuppdrag. Primära arbetsuppgifter enligt bilaga.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som är initiativtagande, självgående och strukturerad i ditt arbetssätt och har intresse, vilja och förmåga att leverera lösningar.

Du är utåtriktad och social och jobbar bra med andra människor. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid att leva upp till uppsatta mål och tidsramar.

Då vi är ett litet entreprenöriellt företag trivs du och ser möjligheter i en miljö med snabba förändringar och beslut.

Vi ser helst att du har utbildning från universitet/högskola gärna med teknisk eller ekonomisk inriktning. Du får gärna ha några års arbetslivserfarenhet från energibranschen eller konsultvärlden. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Kunskaper i tyska är meriterande.

Låter det spännande?

Vi hoppas att du vill vara med och etablera Ensotech som en oberoende och objektiv part som hjälper stora företag och offentlig verksamhet att öka transparensen mot elförsäljningsbolagen och därmed få bättre kontroll och undvika onödigt höga eller felaktiga energikostnader.

I denna rekrytering samarbetar vi med Staff Scandinavia Search. Vid frågor kontakta Senior Recruitment Consultant Hans Forsslund på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se

Arbetsuppgifter

Ta över ansvaret för ett antal av våra kunder som KAM vilket innebär

GENOMFÖRA 4-6 KUNDMÖTEN TILLSAMMANS MED KUNDENS ELINKÖPSGRUPP
VARA ETT STÖD I KUNDENS BESLUTSPROCESS AVSEENDE ELINKÖPET
TA FRAM OCH PRESENTERA OLIKA TYPER AV ANALYS- OCH BESLUTSTÖDSRAPPORTER
STÖDJA KUNDEN MED ATT FÖLJA UPP ELAVTALET MED HJÄLP AV KOSTNADSUPPFÖLJNINGSRAPPORTER FRÅN SYSTEM ENERGY SOURCING TOOL
SÄKERSTÄLLA ATT KUNDENS KONTRAKTSDATABAS OCH ABONNEMANGSDATABAS ÄR KORREKT
VARA ETT STÖD FÖR KUNDEN I DIALOGEN MED KUNDENS ELLEVERANTÖR OCH NÄTÄGARE.
VERKA FÖR MERFÖRSÄLJNING TILL KUNDERNA
Ansvara för och delta i olika typer utvecklingsprojekt

o Vårt SaaS system är under ständig utveckling och utgår i mångt och mycket utifrån kundernas önskemål och behov. Du kommer att få ansvaret för att tillsammans med våra utvecklare vara ansvarig för olika typer av utvecklingsprojekt som kan vara helt kundunika eller för samtliga kunders behov.

o Inom ramen för utvecklingsprojekten tillsammans med kunden arbeta fram kravspecifikationer

o Genomföra olika typer av analyser som ska ligga till grund för utvecklingsprojekt på områden som tex solceller, energilagring, vindkraft mm.

o Föra dialog med olika typer av myndigheter tex Energimarknadsinspektionen, Svenska Kraftnät mm eller olika marknadsplatser som Nordpool Spot eller Nasdaq.

Genomföra olika typer av konsultuppdrag

o Förutom att Ensotech erbjuder SaaS abonnemang på vårt unika affärsystem för elaffären så genomför vi även olika typer av konsultuppdrag.

o Inom ramen för konsultarbetet kan du få ansvar för att genomföra strategianalyser där du med hjälp av vårt system simulerar utfall av olika typer av prissäkringsstrategier. Dessa strategier presenteras sedan på WS för kunden och ibland kundens styrelse som underlag för ny inköpspolicy.

o Ta fram förslag på ny inköpspolicy/inköpsstrategi

o Beroende på bakgrund hjälpa kunden med upphandling av ny elleverantör